Thursday, May 15, 2014

cincin apa tu?

Assalamualaikum.



“Zaki,bak mai sat kau punya cincin tu.”
“ni cincin ape kau pakai ni,cincin tunang ke?”

Setiap soalan yang di aju mengenai cincin yang tersarung di jari ini jawapan nya tetap sama

“ini cincin biasa sahaja,cincin mak aku bagi”

Saya Cuma pakai atas niat untuk amalkan sunnah sahaja.kerana Baginda Nabi Sollaahhu ‘Alaihi Wassalam juga memakai cincin maka saya cuba untuk meniru setiap apa yang Baginda Sollaahhu ‘Alaihi Wassalam buat.

Sebelum ini ada juga beberapa cincin yang saya pakai tetapi semua ‘cabut’ tak ada yang kekal lama.kadang tu batu tercabut,cincinnya hilang dan macam-macam lagi kes tanda tidak sesuai.

Suatu hari saya tanya pada mak,kalau-kalau dia ada cincin untuk lelaki dan alhamdulillah rezki saya pasa masa itu mak ada cincin berbatu putih.di ambil dan terus diberi pada saya,sampai sekarang cincin ini masih lagi tersarung di jari.

Mungkin kuasa kasih sayang dan ikatan antara mak dan anak kot yang membuatkan cincin ini masih lagi tersisip di jari.pernah juga saya terlupa dan tertinggal di sekian-sekian tempat.tapi,cincin ini setia menunggu tuan badan menuntut.=D

p/s :mood nak sarung cincin perak.


Sekian..=)

No comments:

Post a Comment