Wednesday, August 1, 2012

setelah sekian lama


Assalamualaikum..

Hari ini bermula sesi praktikal saya selama enam (6) bulan di JCIA Services Sdn Bhd. Pejabat saya dalam menara Ansar tingkat 12 tinggi jugalah bangunan itu sama sahaja macam Kampus Bandaraya Melaka (KBM).

Sebahagian kami pelajar perakaunan yang menjalani sessi praktikal ogos 2012 -januari 2013 memilih untuk mencari tempat praktikal di negeri kelahiran masing-masing kerana ingin duduk bersama keluarga,kalau yang dapat biasiswa JPA sebab hendak ‘claim’ kos perjalanan(untungkan?) dan macam-macam lagi.

Bagi saya praktikal di johor ini adalah kerana satu sebab sahaja iaitu saya ingin gamit kembali memori ketika saya kecil-kecil dahulu. Satu perkara yang saya ingin lakukan  kembali dan sekarang ini diberi peluang untuk berbuat demikian perkara tersebut ialah salam cium tangan mak dan abah setiap kali sebelum keluar rumah.

Saya agak hampir Sembilan (9) tahun saya tidak berpeluang  berbuat demikian maklumlah naik sahaja tingkatan satu (1) saya telah masuk sekolah asrama penuh di Kluang selepas itu saya terus melanjutkaan pelajaran di maahad johor sebelum memasuki alam university menyambung pelajaran dalam diploma di UiTM bandaraya johor(minggu orentasi sahaja) dan UiTM segamat seterusnya mengambil Ijazah di UiTM Kampus Bandaraya Melaka(KBM).

Dahulu ingat lagi pagi-pagi lagi saya akan bersiap sebelum abah hantar kami adik beradik ke sekolah dan sebelum keluar rumah kami akan salam cium tangan mak dahulu dan apabila abah sudah hantar kami ke sekolah baru salam cium tangan abah.

Alhamdulilillah, mulai pagi tadi hinggalah 6 bulan akan datang amalan ini akan saya terapkan dalam diri saya. Semoga dengan berkat saya cium tangan mak dan abah dapat membantu saya menghadapi hari-hari yang mendatang. Insya allah..



p/s : moga dapat istaqamah ye..

sekian..= )



No comments:

Post a Comment