Thursday, January 26, 2012

cuti semester

alhamdulillah..da hampir seminngu saya memulakan cuti semestar,saya budak akaun UiTM cutinya agak lambat skit berbanding pelajar kos lain seperti marketing,insurance,finance dan banyak lagi kos yg selain akaun yang kebanyakan dan rata-ratanya habis lebey awal dari kami dan kalau tgk universiti lain ade yg seminggu awal cuti dari kami..psycho kot.. agaknya UiTM ni mmg nak kami sayannnnng sangat kat UiTM kot..hurm..ntah la..

ha,macam mane dengan cuti semester kali ni? mungkin kebanyakan pelajar universiti mengambil kesempatan cuti ni untuk bekerja sambilan untuk cari side income yang lebey, yer la dari cuti dok kat uma je kan..tapi bagi saya cuti merupakan satu cabaran yang besar buat saya..haaaa,nak tau kenape?



bila di alam universiti pelajar-pelajar memang tak bole nak elak dari tak tidur lewat paling awal mungkin pukul 2..paling awal..ade yang terus tak tidur pon ade jadi burung hantu! nak siapkan assignment la,projek la, dan ...men game(erk..) jadi bile cuti ni saya memang jarang bekerja emm...rasanya memang tak pernah bekerja pon, saya memang habiskan cuti ni duk uma

ha saya duk kat uma bukan saje2 je tau,oleh kerana dalam adik beradik saya kebanyakannya semuanya laki2 jadi mak kami da train kami supaya kami ni pandai buat kerja2 umah,walaupon pada dasarnya mmg agak malas nak buat semua ni yer la ni kan kerja orang perempuan tapi nak taknak terpaksa la buat juga..

jadi ape yang akan saya buat?






macam2..dari basuh kain,sidai sampai la ke proses lipat dan simpan baju2 yang kadang2 perlu saya buat..bila kat dapur saya akan 'diminta' utk sediakan bahan untuk memasak,masak nasi,basuh pinggan mangkuk yang bertimbun di singki, tak cukup dengan tu saya akan sapu kawasan rumah yang da berhabuk pulak..dan yang menariknya mak saya ada la sedikit kebun yang sekankang kera dan kami yang ada kat rumah la yang akan di minta untuk teman mak pergi ke kebun..

ha,jangan ingat duk umah saje2 je tau..memang la nampak macam biase je tapi bagi seorang laki agak mencabar gak la nak buat semua ni tapi bila da lama2 buat da biase da tak kekok dan malu pon nak buat semua tu...


ok la ye..jumpa lagi lain kali..nak sambung kerja la...pada kawan2..cuti ni gunakan la sebaiknya ye..= )

ops,sebelum saya lupa hari ini adalah hari lahir adik kawan saya,di kesempatan ini saya ucap selamat hari lahir,moga panjang umur,murah rezki dan berjaya dunia akhirat buat

MUHAMMAD NURHASAN BIN SALMAN


assalmualaikum..

2 comments:

  1. wahhh..rajinnya tuan hamba ni..mmg untung la siapa yg dapat..ekeke..anak soleh la ni..tapi terpaksa ke encik zaki? heh. mula2 mmg kene dipaksa2, tapi lama2, dah tak kisah punyerr (ala2 dafi).

    anggap la satu habuk satu pahala. amacam? wah, byknya! hehe.

    ReplyDelete