Sunday, May 19, 2013

belajar dan terus belajar

Assalamualaikum..

Semalam baru sahaja lepas hadir program ‘finishing school’. Program wajib hadir untuk semester ini sebelum majlis pra-graduan(saya rasa). Apa yang kami buat semasa sesi finishing school tadi sekadar pencerahan buat kami tentang macam mana hendak membuat resume dan perkara-perkara yang perlu di tekankan semasa hendak hadir ke temuduga kerja.

Finishing school.




Hari khamis lepas seorang ustaz dalam memberi tazkirah di surau  tempat saya ada menyebut bahwa hadith yang berbunyi “belajarlah ilmu walaupun/sehingga ke negeri china” adalah satu hadith yang di reka/palsu (hadith maudhuk). Jadi selepas ini jangan guna lagi hadith ini mungkin boleh guna hadith yang ini. apa yang penting kita kena sentiasa sematkan dalam diri bahawa kita nak belajar. kalau tak,tak kemana pun pun kita. ilmu Allah itu banyak kalau tak dapat secara formal mungkin boleh dapatkan secara 'informal' yang penting BELAJAR

Masa tinggal lagi dua bulan sahaja yang berbaki bagi saya yang akan menghabiskan dunia mahasiswa ijazah sarjana muda tidak lama lagi.

, bersediakah saya untuk menghadapi hari yang mendatang?




Kalau nak di ikutkan banyak lagi yang saya tak buat,banyak lagi perkara yang saya tak sentuh lagi,malah lebih banyak yang perlu di betulkan dari yang sudah sedia betul.

Em..orang kata kita usaha dahulu apa yang termampu dan Allah akan buat apa-apa yang kita tak mampu yang penting kita kenalah selalu tawajuh dan yakin dengan janji Allah. In Shaa Allah..ada rezki tak kemana.

Sekian..= )

No comments:

Post a Comment