Wednesday, February 12, 2014

Relax ar Brader



Assalamualaikum..

Pada suatu petang saya bersama ustaz saya pergi ke Bandar mencari keperluan.sesudah selesai membeli kami tiba di satu persimpangan ketika itu laluan agak sibuk kerana banyak kereta. Saya toleh ke kiri dan kanan lalu terus berkata” ha ustaz, lepas keta ni ustaz terus keluar.lepas ni, in Shaa Allah.” Ustaz senyap tak berkata di tunggunya sampai jalan agak lenggang barulah dia jalan

Dalam perjalanan ustaz kata pada saya “
LIKULLI SYAI IN WAKTIN”(setiap sesuatu ada waktunya)."tak payah risau zaki.setiap sesuatu tu bila sudah sampai masa dia datanglah".itulah kata-kata ustaz ringkas tapi padu!memang waktu itu saya agak kelam-kabut,gopoh tak boleh menunggu darah mudalah katakana(sekarang pun muda lagi!)

Jadi,kita sebenarnya perlu sedar Allah sudah tetapkan segala-galanya dalam satu hadith (mafhumnya)Allah sudah tetap setiap keperluan manusia ini sebelum dia dilahirkan lagi.



Bila kamu inginkan kebahagian..kebahagiaan pasti akan menjelma

Bila masalah datang sampai masa masalah itu akan berlalu pergi

sesuatu benda/perkara dia akan jadi juga mengikut masa yang telah ditetapkan

Begitu  juga dengan lain-lain perkara.usahlah risau.bertenanang dan terus berdoa.

p/s : dah lama tak melawat ustaz..


Sekian..= )

2 comments: