Saturday, June 2, 2012

tak lapuk dek hujan


Assalamualaikum..

Dalam keluarga saya minat membaca memang telah di terapkan semenjak kecil lagi,sila KLIK. Jadi, boleh di katakan setiap dari kami adik beradik akan membeli buku dan membaca untuk penambahan ilmu pengetahuan dan kemahiran yang boleh di dapati hasil dari pembacaan kami.

Bagi saya pula jenis yang tidak kerap membaca maka buku yang di beli kadang-kadang tersimpan lama tidak di baca maka buku tersebut telah Nampak lama,terkelepit, air tertumpah pada buku dan macam-macam lagi keadaan yang terjadi pada buku tersebut sehingga membuatkan saya jadi makin tidak bersemnagat untuk membaca buku tersebut.

Justeru itu, mulai tahun lepas saya telah membuat satu ikhtiar yang agak berguna untuk diri saya dan juga buka yang saya akan baca iaitu saya akan membalut setiap buku yang saya beli dan akan baca. Ini bagi memastikan buku tersebut sentiasa Nampak cantik,baru, sedap mata bila memandang sekaligus tidak memudarkan semangat saya untuk membaca.


inilah hasil dari pembalutan buku saya

1. yang atas baru dapat x sempat nak baca
2.yang tengah baru beli(disyorkan ust hasrizal dalam buku "aku terima nikahnya"
3. yang ketiga baru je habis baca





Bagi saya, membalut buku ini adalah satu inisiatif yang menunjukkan kita sayang pada buku yang kita beli dan baca. Tidak susah mana pun anda hanya memerlukan gunting, selotep(erk..ikut bahasa mulut sahaja) dan plastic pembalut, dengan tiga benda ini anda telah menunjukkan pada semua orang yang anda sayang dan hargai buku yang anda beli,dapat, dan akan baca.


ejaan yang betul


sekarang ni ada da tinggal nak balut je










Sekian.. = )


5 comments:

  1. woooo malu beb owner buku pun xbalut -,-' ngaa ngaa

    ReplyDelete
  2. haha..xpe..owner buku xyah risau lagi..buku anda sudah siap bersampul da..

    ReplyDelete
  3. ngaa ngaa ko cabut ek tanda diskaun warna oren tu? haha

    ReplyDelete
  4. hehehe..= )
    sakit mata la tgk benda tu ade..x pe aku letak kat bagian dalam nnt kau lekat balik kat luar ea..

    ReplyDelete
  5. heh heh xpe je if buang trus,,

    ReplyDelete