Friday, February 15, 2013

peluang kedua



Assalamualaikum..

15/2/2013 mungkin tarikh yang paling mencemaskan buat sebahagian besar pelajar UiTM seluruh Malaysia kerana keputusan bagi peperiksaan akhir bagi sessi September- Disember. Saya tak teringat pun dengan keputusan periksa ini sampailah beberapa orang sahabat yang kecoh-kecoh.

Ada yang Tanya pada saya “apa keputusan periksa kau?” hurm..rasa macam malas sahaja nak jawab sebab untuk pelajar semester 7 Ijazah Sarjana Muda Perakaunan keputusan kami hanya dua sahaja LULUS atau GAGAL tidak langsung membabitkan GPA bahkan CGPA sekalipun.

Ya, agak pelik sedikit biasa bila kita praktikal terus habis dan ‘Grad’kan? Kami pula sebaliknya selepas berpraktikal di syarikat yang kami pohon kami perlu kembali semula ke kampus untuk sambung belajar balik untuk menghabiskan baki satu semester lagi.

Perkara seperti ini saya anggap seperti peluang kedua kepada kami.

Peluang kedua untuk


1.       Belajar

2.       Habiskan masa dengan kawan-kawan

3.       Baiki ‘kesilapan’ yang dibuat


sem 8 = teori  (T.T)



 Awal bulan march ini saya sudah mula naik belajar.Orang kata waktu belajar inilah waktu yang paling seronok tetapi ada satu sahaja yang  menyerabutkan kepala saya. Boleh ke saya belajar balik? Hampir 6 bulan saya tak sentuh buku akademik tambahan pula kerja semasa praktikal pun tak sentuh sangat pun bidang perakaunan. Entah berapa banyak karat yang ada.




Apapun doakan saya ya?

Sekian..= )

No comments:

Post a Comment