Monday, September 17, 2012

tetamu Allah..



Assalamualaikum..

Saya baru sahaja balik dari majlis meraikan bakal-bakal haji dan hajjah di masjid. Alhamdulillah, seramai 15 orang yang telah t]erpilih untuk menjadi tetamu Allah menunaikan haji di baitullah. Saya di fahamkan dalam Malaysia sahaja hampir satu(1)  juta(948ribu) manusia sedang menunggu giliran untuk menunaikan haji tuntun rukun islam yang kelima ini. Tapi, dalam ramai-ramai ini hanya 28 ribu orang sahaja yang Berjaya mendapat kuota mengerjakan haji.

Seronok melihat pakcik-makcik yang dapat pergi menunaikan haji bila melihat mereka ini saya turut bersemangat untuk pergi menunaikan haji juga. Bagi yang belum mendaftar untuk menunaikan haji di Tabung Haji (TH) baik cepat-cepat mendaftar kerana pagi tadi abah saya telefon TH Kota Bahru(TH Johor masih cuti ganti Hari Malaysia) mengenai giliran pergi haji ini, formulanya ringkas jika kita mendaftar sekarang maka 30 tahun mendatang barulah kita dapat kuota(jika masih diberi peluang hidup). Tak banyak pun, jika sudah ada RM1,500 sudah boleh mendaftar.


makam nabi

masjid nabawi

masjidil haram

Buat pakcik-makcik yang pergi menunaikan haji nanti apa yang saya minta ialah doakan saya supaya saya juga dipilih untuk menjadi tetamu Allah serta sampaikan salam saya buat kekasih juga junjungan besar Nabi Muhammad Solallahu ‘Alaihi Wassalam.

Sekian.. = )


No comments:

Post a Comment