Wednesday, April 25, 2012

JCORP VS JCIA



Assalamualaikum..
Cuti midterm selama seminggu kali ini adalah cuti yang agak sibuk dan ‘pack’ sebab saya perlu menyiapkan beberapa  ‘assigment’ yang pensyarah kami bagi dan naik cuti ini saya perlu menghadapi beberapa siri kuiz dan ‘test’ yang tak sabar menunggu kami balik dari bercuti.



Tak cukup dengan itu,  pening kepala saya ini bertambah lagi dengan hadirnya surat yang tak di sangka-sangka. Surat dari syarikat JOHOR CORPORATION(JCORP) berkenaan penerimaan syarikat tersebut akan latihan praktikal saya di syarikat tersebut pada 1 ogos 2012. Kalau nak di ikutkan memang suka la sebab saya memang berharap sangat dapat praktikal di syarikat ini tapi oleh sebab salah seorang kerani(kalu tak silap) yang menjawab panggilan saya mengatakan saya berkemungkinan tidak dapat tempat untuk latihan praktikal telah membuatkan saya terus memohon syarikat lain. 
ni la surat tu..huhuhu.


Saya kemudiannya memohon syarikat JCIA Services Sdn. Bhd. Sebuah syarikat audit(mengikut kata uda) juga  anak syarikat bagi syarikat JCORP, permohonan di syarikat ini Allah telah mudahkan tak sampai seminggu permohonan saya telah di terima.


Allah…pening saya di buatnya.. mak, abah dan beberapa orang kawan yang lain mencadangkan saya untuk mengambil JCORP dan batalkan latihan praktikal di JCIA memandangkan JCORP adalah sebuah syarikat besar dan terkenal(ada KFC,KPJ HEALTHCARE dan macam-macam lagi).

 

 Hurm..bila mak lihat saya pening mak terus cakap “kau buatlah ISTIKHAROH” tup..tersentap seketika..betul juga cakap mak saya, saya perlu buat istikharoh. Semua orang mengatakan yang JCORP adalah terbaik dan ianya peluang yang baik untuk saya jika dapat buat latihan praktikal di sana tetapi itu Cuma pandagan dan andaian manusia mengikut akal fikiran mereka sahaja. Bukanlah niat saya hendak menyangkal atau menolak pandangan dan mereka tetapi biarlah saya meminta pandangan ALLAH yang MAHA MENGETAHUI kerana ALLAH lagi mengetahui apa yang terBAIK untuk hamba-hambanya.
Jadi,kawan-kawan..doakan saya dapat buat keputusan yang terbaik ya..tak kesah pon dapat yang mana sebab dua-dua bangunan ini dekat-dekat je tak sampai 500 meter pon..hehehe.. = )


SEKIAN..= )

9 comments:

  1. Boleh tanya,jcorp terima pelajar jurusan apa ya?

    ReplyDelete
  2. brp lama nk tngu jcorp bg feedback??

    ReplyDelete
  3. brp lama nk tngu jcorp bg feedback??

    ReplyDelete
  4. Boleh saya tahu , Jcorp ada offer elaun ?

    ReplyDelete
  5. as salam tumpang tanya. boleh tak saya nak email dan no. telefon JCIA? harap dpt bagi ASAP sbb sy nak apply utk intern

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. salam nak tanya macam mana ye nak mohon intern di jcorp? boleh pm saya nuraisyamaisara@gmail.com

    ReplyDelete
  8. salam, macam mana nak mohon intern di jcorp? tak jumpa di laman web nya. boleh saudara hubungi saya melalui emel atikahnor233@gmail.com
    terima kasih

    ReplyDelete