Monday, December 31, 2012

aku dulu!



Assalamualaikum..

Esok sudah mula hari baru bagi tahun baru, sudah setahun saya berkongsi cerita dan kisah yang saya rasa boleh bagi manfaat kepada semua orang. Apa yang baik ambil dan jadikan panduan dan mana yang kurang baik bolehlah kita sama-sama buat sempadan dan iktibar untuk hari yang mendatang



Tujuan saya buat blog ini supaya mudah untuk saya rujuk kembali apa-apa yang saya pelajari,faham dan ketahui supaya saya dapat amal suatu hari nanti in shaa Allah. Sungguh, entri yang saya buat selama setahun ini ditujukan untuk saya kerana sayalah yang perlu buat apa yang saya cakap dan beritahu.

Semoga saya tak tergolong dalam kalangan mereka yang Allah campakkan ke dalam api neraka sebagaimana hadis Di dalam sahih Bukhari dan Muslim diriwayatkan hadis Usamah bin Zaid RA:

 Aku pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Pada hari kiamat nanti akan ada seseorang yang didatangkan, kemudian dilemparkan ke dalam neraka. Isi perutnya terburai, sehingga ia berputar-putar sebagaimana berputarnya keldai yang menggerakkan penggilingan. Penghuni neraka pun berkumpul mengerumuninya. Mereka bertanya: ‘Wahai fulan, apakah yang terjadi pada dirimu? Bukankah dahulu engkau memerintahkan kami untuk berbuat kebaikan dan melarang kami dari kemungkaran?’. Dia menjawab: ‘Dahulu aku memerintahkan kalian berbuat baik akan tetapi aku tidak mengerjakannya. Dan aku melarang kemungkaran sedangkan aku sendiri melakukannya’.”


Semoga hari saya dan kamu semua bertambah baik dan yang paling penting lebih BAIK dari semalam.

Sekian..= )

No comments:

Post a Comment